WEBHELY KÉSZÍTÉS

könnyen, gyorsan, megfizethető áron

A domain nevek az IP címekre lapozottan jöttek létre. Alapvető funkciójuk, hogy az egyes webhelyeket – elsősorban az emberi gondolkodásmódnak megfelelően – megjegyezhetővé és megtalálhatóvá tegyék. A domain nevek kialakításánál több szempontot is célszerű figyelembe venni, ha azt akarja, hogy webhelye megvalósítsa mindazt, amiért létrehozta. A domain név legfontosabb kialakítási szempontjait a keresőoptimalizálási, üzleti, technikai és emberi tényezők határozzák meg.

A domain nevek megértését az IP címnél kell kezdeni. Az IP (Internet Protocol) cím, egy egyedi hálózati azonosító, amely a számítógépek azonosítására szolgál. Az IP címek alapvetően 4 számcsoportból épülnek fel. Egy példa az IP cím felépítésére: 195.153.39.1 Ez a formátum a gépek számára könnyen és egyértelműen értelmezhető, ugyanakkor az emberi elme számára nehezen megjegyezhető. A gépek és az emberi elme működése közötti különbség feloldására hozták létre a domain neveket. A domain nevek lényege, hogy elfedje az IP cím számsorát, és ehelyett egy az emberi elme számára sokkal könnyebben értelmezhető és megjegyezhető karaktersort hozzon létre. Egy példa a domain névre: jowebhely.hu. A két különböző megjelenítési forma közötti összhangot a domain szerverek teremtik meg. Ezeknek az a szerepük, hogy az egyes IP címekhez hozzárendelt domain neveket kezeljék. A gyakorlatban ez úgy valósul meg, hogy amikor egy felhasználó beírja a számítógépe keresőjébe a domain nevet, (vagy a böngészője által megjelenített keresési találati listán kiválaszt egy adott hivatkozást) a domain szerver megkeresi a hozzá rendelt IP címet, ami alapján már képes beazonosítani a keresett webhelyet.

A domain neveket nem célszerű hasra ütéses alapon létrehozni, ha sikeres weghelyet kívánunk alkotni. Az domain nevek meghatározásánál az alábbi szempontcsoportokra lehet osztani a meghatározási szempontokat:

- Keresőoptimalizálási szempontok
- Üzleti szempontok
- Technikai tényezők
- Emberi tényezők

Keresőoptimalizálási szempontok

Keresőoptimalizálás szempontjából célszerű olyan domain nevet választani, amely tartalmazza a webhely legrelevánsabb kereső kifejezését vagy kifejezéseit. (Ha nincs pontosan tisztámban azzal, hogy mik azok a kereső kifejezések, és milyen szerepet töltenek be egy webhely esetében, akkor a blogbejegyzések között, vagy ide kattintva részletesebben olvashat róla. A bejegyzést ide kattintva is elérheti, de azt javasoljuk, hogy az egyes bloganyagok könnyebb megértése érdekében, csak a jelen tartalom áttanulmányozását követően térjen át újabb ismeretanyag elolvasására.) Az előzőek alapján azt is gondolhatnánk, hogy akkor az a legcélravezetőbb, ha kereső kifejezésekkel zsúfoljuk tele a választott domain nevünket. Ezt egyrészt a Google is bünteti, másrészt a felhasználók szempontjából sem célravezető egy olyan hosszú kereső kifejezés, amelyet nehezen lehet megjegyezni.

Üzleti szempontok

Az üzleti szempontoknál mérlegelnünk kell, hogy a webhelyünket a cégnevünkre vagy a márkanevünkre építjük. Nyilván ha a cég kellő ismertséggel rendelkezik az adott célpiacon, érdemes lehet a cégnevet építeni be a domain névbe. A márkanevet csak akkor érdemes felhasználni a domain név létrehozása során, ha webhelyünket a termékeinkre kívánjuk építeni, és a márkanevünk kellő mennyiségű és erősségű marketingeszközzel is támogatott.

Technikai tényezők

A domain név kialakítását technikai tényezők is behatárolják. Ezen technikai tényezők közé tartozik a domain név maximális karakterszáma, amely 63 karakterben van maximalizálva, azaz ennél hosszabb domain nevet már a technikai korlátozás miatt nem lehet bejegyeztetni. Az emberi elme számára érthetőbb domain nevek kialakítása érdekében, technikailag engedélyezettek a számok és az ékezetes karakterek, valamint a kötőjel karakter alkalmazása is.

Emberi tényezők

Az emberi tényezőknél figyelembe kell vennünk azt, hogy a túl hosszú és bonyolult domain neveket az emberek többsége – némi figyelmetlenségből adódóan – elgépeli. Érdemes tehát könnyen értelmezhető és megjegyezhető domain nevet választani. Hasonló a helyzet az ékezetes domain nevek estében, mert az emberek jelentős része – a megszokásokra alapozottan – ékezet nélkül írja a domain neveket. Mindez pedig ahhoz vezet, hogy vagy nem találja meg az Ön weboldalát, vagy a konkurencia weboldalán landol, (amennyiben az Ön által alkalmazott domain név ékezetes változatát a konkurense alkalmazza).

 

 Adatkezelési szabályzat - Általános szerződési feltételek - Impresszum - Sütik