WEBHELY KÉSZÍTÉS

könnyen, gyorsan, megfizethető áron

A keresési kifejezések azok az esetenként több szóból felépülő kifejezések, amelyeket felhasználóként akkor alkalmazunk, amikor szeretnénk megtalálni egy általunk keresett konkrét dolgot az interneten. A keresőbe beírt szót, vagy szavak együttesét nevezzük keresési kifejezésnek. A keresők, mint amilyen például a Google, szintén alkalmazzák, használják a keresési kifejezéseket, sőt ők maguk is hoznak létre keresési kifejezéseket. Egy webhely adott weboldala, illetve az azon található tartalom akkor lesz a leginkább megtalálható a keresők találati listáján, ha a felhasználói keresési kifejezések szinkronba kerülnek a keresők által létrehozott és alkalmazott keresési kifejezésekkel.

Napjainkban már óriási mennyiségű tartalmat lehet elérni az interneten, melyek megtalálásában a különböző keresők nyújtanak segítséget. A legismertebb ilyen kereső a Google. Mivel a Google nem csak a legismertebb, hanem egyben a legtöbbet használt kereső is, a továbbiakban, elsősorban erre a keresőre foguk hivatkozni.  Amikor valaki szeretne megtalálni valamit az internet végtelennek tűnő tengerében, beír egy szót, vagy egy több szóból álló kifejezést a keresőbe, és a Google ennek a keresési kifejezésnek megfelelően megjelenít egy találati listát. A találati lista tetején található a Google belső algoritmusai és keresési stratégiája által legrelevánsabbnak (legjobbnak) tartott weboldal. A lista második eleme, a Gogle által második legjobb találatnak minősített weboldalra mutat, és így tovább, egészen az ezredik találatig. A Google minden kereséskor maximum ezer találatot jelenít meg. A felhasználók általában a legelső találatot választják, és csak akkor lépnek tovább a lista további elemeire, ha nem találták meg az általuk keresett információt. Mindebből érthetővé válik, hogy miért célszerű a találati lista elejére kerülni.

Ahhoz, hogy a különböző keresők találati listáján minél jobb helyezést érjen el egy webhely, a webhelyen elérhető tartalmat azokra a szavakra, vagy több szóból álló kifejezésekre kell optimalizálni, amelyek alapvetően meghatározzák és összefoglalják a webhely tartalma által képviselt kifejezéseket. Az elnevezés abból adódók, hogy a Google megvizsgálja az elérhető webhelyek weboldalait és minden oldal esetében, az oldalon előforduló szavak és kifejezések ismétlődése (azaz sűrűsége) alapján megállapítják, hogy miről szólnak. Az így megállapított kifejezések tulajdonképpen a Google által megállapított keresési kifejezések.

Amennyiben a webhely tulajdonosa úgy hozza létre weboldalai tartalmát, hogy ezt a Google által használt tartalomértelmezési módszert figyelmen kívül hagyja, nagyon könnyen előfordulhat, hogy a webhely egyes oldalain nem azok a kifejezések szerepelnek keresési kifejezésként, amelyek az adott oldal tartalmához mérten megfelelőek lennének. Mindez azt eredményezi, hogy az adott weboldal a Google találati listáján kedvezőtlenebb pozíciót foglal el, azaz hátrébb helyezkedik el, mint ha az adott webhely oldala a megfelelő keresési kifejezésekre lenne optimalizálva.

Mindezeken túlmenően azonban érdemes tudni azt is, hogy a Google találati listája számtalan – több esetben titkos – rangsorolási algoritmus és elv alapján határozódik meg, illetve ezen algoritmusok az idő múlásával alkalmanként változnak annak érdekében, hogy a Google a lehető legjobb találati eredményeket tudják létrehozni. Az is belátható továbbá, hogy a több millió – és folyamatosan bővülő - webhely közül nem kerülhet minden weboldal a találati lista első találatai közé. Ez még akkor is így van, ha számba vesszük azt a tényt, hogy a Google egy-egy adott, konkrét keresésre (keresési kifejezésre) az adott keresési kifejezésnek megfelelő egyedi találati listát hoznak létre. Vagyis minden eltérő keresési kifejezésre, az adott keresési kifejezésnek legmegfelelőbb egyedi találati lista kerül létrehozásra.

Mindezeket összegezve talán felvetődött Önben, hogy akkor van-e egyáltalán értelme egy webhely keresési kifejezésekre való optimalizálásának? Igen van, mert az optimalizálás révén az adott webhely, egyrészről előrébb kerül a Google találati listáján, másrészről az egyéb – a találati lista létrehozását befolyásoló tényezők – figyelembe vételével, idővel fokozatosan előrébb kerülhet az adott webhely a Google találati listáján. Szintén nem mellékes az sem, hogy pl. a Google a keresések alkalmával figyelembe veszi a keresés földrajzi elhelyezkedését, ami jelentősen növelheti a megfelelő keresési kifejezésekre optimalizált webhely előbbre kerülését a találati rangsorban, abban a földrajzi régióban, amelyben relevanciája van más azonos tartalmú, de merőben eltérő földrajzi fekvésű webhellyel szemben. A könnyebb megértés érdekében vegyünk pl. egy Salgótarjánban működő fodrászatot. Ezen fodrászat webhelye (ha a megfelelő keresési kifejezésekre van optimalizálva), a Salgótarján földrajzi régiójában történő keresés során elsőbbséget élvez a Google találati listáján pl. a Győrben működő fodrászattal szemben. Ennek nyilvánvaló oka az, hogy Győrből senki nem fog a salgótarjáni fodrászatba menni, a földrajzi távolság miatt. Ezért tehát célszerű minden webhelyet a létrehozási céljának, és szükség szerint a földrajzi elhelyezkedésének megfelelő keresési kifejezésekre optimalizálni.

A keresési kifejezések megállapításánál a fentiekben ismertetetteken túlmenően egyéb szempontokat is célszerű figyelembe venni, mint például az internetes keresőket használó emberek összességének keresési szokásait. Ezt a figyelembevételt az indokolja, hogy hiába relevánsak a keresési kifejezések a webhely tartalmára nézve, ha nem relevánsak az internetes kereséseket végrehajtó emberek keresési szokásaira, mert akkor a webhelyet kevesebb felhasználó fogja meglátogatni.

Mindezen nehézségek leküzdése érdekében került létrehozásra a domain név és keresési kifejezések meghatározását biztosító szolgáltatásunk, melyet az Ön által kiválasztott webhely készítési típus megrendelése során vehet igénybe.

 

Adatkezelési szabályzat - Általános szerződési feltételek - Impresszum - Sütik